Decanter 3/2009

16. března 2009 v 9:55 | p.j.
Nějak pořád čekám, až se ten časopis rozjede, ale pořád je to takové bez jiskry. Číst se to nechá, něco se i člověk dozví, ale je to takové pořád naředěné. V tomto smyslu vyčnívá pouze článek Martina Křístka o mém oblíbeném Jerrezu. Byť tedy tak trochu zrecyklovaný text otištěný kdysi v Beverage&Gastro, přeci jen: Takto by měl vypadat článek hodný Decanteru - věcný, poučný, zkoncentrovaný na to podstatné, notoricky známé věci jsou v menšině...a ještě to má švih a je to čtivé, s kritickým nadhledem.

Takové jsou i některé převzaté věci z britského originálu, ovšem...ten překlad stále zůstává příliš diletantský. Změnilo se to jen v tom, že když si překladatel s nějakým výrazem neví rady, tak často (ale ne vždy) nechá termín nepřeložený. Myslel jsem si, že na tohle nejsem tak hnidopišský, že se tím nenechám vyrušovat, ale i mě to vadí. Je takový problém, aby ty překlady někdo před tiskem překontroloval a sporná místa s někým konzultoval?

S dostupností se toho též moc nezměnilo.

Pořád jsem trochu optimista, ale...už nějak méně nadšený.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Vinny pavouk Vinny pavouk | E-mail | Web | 16. března 2009 v 11:47 | Reagovat

bohuzel souhlasim... vzdy me zarazi nejaka uplne jasna nepresnost, nebo chyby, ktere se do textu dostaly protoze je slovnik logicky neoznacil a asi se to nikdo neobtezuje uz precist - korektura od prvnich cisel stale v decanteru asi nefunguje jak ma (u casopisu za stovku to boli) :(

navic nejak jsem v c.3 nepochopil tabulku 100 nejuspesnejsich vin 2009 - je to salon nebo neco jineho? nerad bych kecal, uplne dukladne jsem to jeste nestudoval, ale IMHO tam jsou vina, ktera v salonu 2009 nejsou...

2 J.Č. J.Č. | Web | 17. března 2009 v 13:06 | Reagovat

Trojka je poněkud divná, předchozí číslo mi přišlo o hodně lepší. Ale zase tady je rozhovor s Balounem, což je takový úlet, že už pro něj stojí toto číslo archivovat :o)

3 p.j. p.j. | E-mail | 18. března 2009 v 8:35 | Reagovat

J.Č.: Jo, to je pravda :-) Já se tak těším, až se konečně z té mé senzorické puberty dostanu, konečně pochopím a přestanou mich chutnat ty hrůzy z Jury a Burgundska...

4 Vinny pavouk Vinny pavouk | E-mail | Web | 18. března 2009 v 11:45 | Reagovat

Ano, rozhovor s panem Balounem stoji za precteni :)

5 Širas Širas | E-mail | 18. března 2009 v 13:21 | Reagovat

O rozhovoru s Balounem se nemá cenu bavit, to je zcela jiná kategorie, už jsme si o tom přečetli někde jinde.....

Mě spíše rozesmál ten seznam vín ze Salónu 2009, vína i vinaři jsou tam nejspíše správní, ale nejsou správně seřazení. Opravdu paní Glosová nemá v salónu Veltlínské zelené, ale Chardonnay a Mikros nemá v Salónu Alibernet ten tam je z vinařství U Kapličky. Takhle můžete pokračovat dále. Beru to jako takový malý znalostní kvíz, najdi co je přiřazeno špatně a doplň správné vinařství či odrůdu.

6 p.j. p.j. | E-mail | 19. března 2009 v 7:00 | Reagovat

Širas: :-))) Tak to je kvalitní trapas...

7 Curtis JJ Curtis JJ | E-mail | 21. března 2009 v 2:29 | Reagovat

Mě nejvíce dostalo označení 3/2009. Myslím že tohle je celkem čtvrté číslo a druhé v 2009. Váhal jsem s předplatným, teď už mám jasno, žádný nebude. Už dvě čísla prolistovávám pouze u známých který to ještě archivují, já budu archivovat 10.číslo, jestli teda bude, protože to bude úspěch. S odfláknutým překladem souhlasím, o dalších věcech ani nemluvě. Salon jsem minul hned z důvodu kvízu. Balouna přečetl, akorát si nejsem jistý jestli mu na obálce nedali jiné jméno než uvnitř. Korekturu opravdu nezvládají, ale jména by mohli. No a ten test André, ten je co? O spojení s Šlechtitelkou ani nemluvě. Čekal jsem v Decanteru velké testy převzaté z Anglie, nebo aspoň jeden, podobný jaký byl ve dvojce s Champagne, sice první hodnocení Decanteru v Česku proběhlo až právě ve dvojce, ale dočkal jsem se. Ale jinak za stovku nic moc. Možná je ale všechny někdo polije živou vodou, potřebovali by to, jinak asi nebudou.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama